Podstawowym aktem prawnym regulującym sposoby przyjmowania i załatwiania spraw przez organ administracji publicznej jakim jest Biuro Nasiennictwa Leśnego jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071, zm. Dz. U. z 2001r. Nr 49, poz. 509, Dz. U. z 2002r. Nr 113, poz. 984, Nr 169, poz. 1387), jak również instrukcja kancelaryjna, której obowiązek sporządzenia wynika z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t.j.: Dz.U. z 2002 r. Nr 172, poz. 1396 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych (Dz.U. Nr 167, poz. 1375).
- w celu złożenia pisma konieczne jest posiadanie konta na platformie ePUAP. ESP BNL oparta jest na automatycznie nadanym przez MSWiA wzorze, dlatego po kliknięciu na link, należy wcisnąć przycisk "przejdź do formularza" zalogować się na ePUAP i wybrać adresata pisma (wpisać w odpowiednie okienko wyboru Biuro Nasiennictwa Leśnego).
Sprawy rozpatrywane w poszczególnych komórkach organizacyjnych Biura Nasiennictwa Leśnego
Wydziały merytoryczne Biura Nasiennictwa Leśnego podlegają bezpośrednio Zastępcy Dyrektora Biura.